dinsdag 16 februari 2016

Meest gewaardeerd op de IPON vakbeurs

Een vakbeurs kan je als bezoeker sterk het gevoel van 'verkoopbeurs' geven. Dat gevoel hield de meerderheid van de studenten wel over aan de IPON: "het was er veel minder gericht op ideeën delen en meer op het verkopen ervan".  Ook andere verwachtingen waren er omtrent de doelgroep: "voornamelijk gericht op PO". Maar zoals een goed lerende en innoverende professional betaamt, zijn de studenten goed in staat gebleken om niet alleen beperkingen rondom technologie te herkennen als ook zeker de - en ik citeer de Kennisbasis ICT - "verworvenheden van technologie". En mogelijkheden te zien om deze "te integreren in betekenisvol onderwijs" (www.10voordeleraar.nl). 

Wat waren volgens de studenten de meest gewaardeerde items op de IPON vakbeurs? Daartoe hebben we de web2.0 tool Dotstorming ingezet, die heel toegankelijk in gebruik is. Ieder om een bijdrage gevraagd in beeld (afbeelding of URL) of woord. Drie stemmen te verdelen en weldra was de ranking klaar. Een bruikbare brainstorm tool met de meerwaarde van een stemkastje. 

Op 3....Prowise: presenteren met een leermiddel dat de interactie tussen docent en leerling bevordert (niet-essentieel), een interactief leer- en presentatiemiddel met combinaties van web2.0 tools (essentieel). 
Op 2....Magister Pro: een adaptief leerlingenvolgsysteem en daardoor meer maatwerk in zorg voor de leerling en hierbij praktische tips voor de docent (essentieel). 
En meest gewaardeerd!!!...ontdekkend en onderzoekend leren met authentieke situaties in de les (essentieel) door middel van de ‘Augmented Reality Sandbox’.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten